0 Läs mer >>
Och så var jag tillbaka i Melbourne - cirkeln är sluten. Efter 16 månader är jag tillbaka där jag började. Jag kan knappt förstår själv hur mycket jag upplevt och vart med om, så många underbara människor jag träffat och alla minnen jag har med mig. Verkligen övervälmande. Jag är så tacksam att jag bokade den där enkelbiljetten till Australien. Att jag lyssnade på mig själv och hoppade av kemistudierna när de inte kändes rätt. Den här resan har vart värd så mycket mer för mig.

Vi ska vara i Melbourne nästan en vecka. Vi har inget val eftersom bilskrutten har bestämt sig för att ge upp och behöver lite mer kärlek hos mekanikern. Tur att jag har världens bästa pappa som hjälper till när det krisar sig. Annars hade bilen vart på skroten just nu haha. Också tur att jag har många fina vänner att catch up with medan jag är här.

Finns definitivt värre ställen att vara strandsatt på!

Och sedan får vi köra raka sträckan till Sydney. Helt ofattbart att resan har kommit till ett slut.

South Coast WA/SA/VIC...

0 Läs mer >>
Great Ocean Road visade sig leva upp både till sitt namn och sitt rykte. Denna kuststräcka är på kartan för en anledning. Så vackert! Vägen tar en längst mäktiga kuster, genom magiska skogar och slingrar sig genom landsbruks områden. Underbar känsla att bara köra, lyssna på musik och njuta av utsikten.

Efter några dagar i Adelaide sa vi farväl till grabbarna, tog vårt pick-och-pack och körde bilen på en färja till Kangaroo Island. Vi spenderade tre underbara dagar där. Även här couch-surfade vi. Vi stannade med Matt, 32 år som är born and raised på Kangaroo Island. Han driver idag ett café på ön under sommaren och reser under vintern. Härlig karaktär och såklart den bästa guiden. Kangaroo Island påminner mig om Rottnest men mycket mycket större. Tre dagar var inte nog att upptäcka detta dröm ställe.

Nu är vi tillbaka på fastlandet och passerat gränsen in till Victoria. Imorgon ska vi påbörja den kända kuststräckan "great ocean road" som kommer leda oss till Melbourne.

South Coast WA/SA/VIC...

0 Läs mer >>
Vi har nu nått Adelaide! South Australia! Vi bor med en kille som heter Stan och hans fyra house-mates, genom couchsurfing. De är superhärliga och det är kul att umgås med ett gäng i våran egen ålder. Igår körde vi runt i stan: vi gick till central market för frukost, Glenelg på eftermiddagen och hade en snabb titt i CBD. På kvällen gjorde vi hemmagjord pizza, drack öl och sedan tog vi en sväng om på bargatan här i Adelaide. Idag är vi lata här i grabbarnas hem, det är uttröttande att vara tillbaka i civilisationen.